Vandaag is de handtekening gezet voor de samenwerking in het Living Lab Eindhoven. In dit Living Lab werken de gemeente Eindhoven, Solviteers en Centric intensief samen aan oplossingen voor de informatievoorziening in het sociaal domein. Net voor de zomer is de samenwerking al officieus van start gegaan en is begonnen met het ontwikkelen van nieuwe oplossingen. Belangrijk onderdeel van het Living Lab is de doorontwikkeling van WIZportaal, het regiesysteem van Solviteers. Het Living Lab kent verder een aantal speerpunten. Eerste belangrijke speerpunt voor het Living Lab is de integratie van WIZportaal met de applicaties van Centric. De integratie zal onder andere plaatsvinden door een live koppeling met het zakenmagazijn van Centric. Communicatie vindt plaats op basis van landelijke standaarden, zoals StUF-ZKN. De eerste tests met het berichtenverkeer vinden nu al plaats, dus de ontwikkelingen gaan snel. De integratie is, naar verwachting eind september gerealiseerd. Tweede belangrijke speerpunt van het Living Lab is de ontwikkeling van een producten- en arrangementenmodule. Solviteers ontwikkelt een module (geïntegreerd met WIZportaal of los te leveren), waarmee alle producten in het kader van werk, inkomen en zorg beschikbaar worden gesteld voor de front- en backoffice. De module wordt tevens beschikbaar gesteld voor samenwerkende gemeenten, zodat deze ook de ontsluiting biedt voor de regionaal ingekochte zorgproducten.

WIZportaal biedt met alle functionaliteiten voor de sociale teams en de volledige integratie met front- en backoffice het antwoord op de drie decentralisaties.

Nieuwsgierig wat WIZportaal u kan bieden? Vraag een demo aan

Ondertekening Living Lab Eindhoven

Op de foto v.l.n.r. Noor Ferket (directeur Centric Public Solutions), Ingrid Widdershoven (lid directieraad gemeente Eindhoven), Jelle Gotjé (directeur Softwareontwikkeling, Solviteers).

Delen op Social Media
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone