Zelfredzaamheid cliënten verder vergroten met WIZportaal


Sterker sociaal werk


Bouke Goedhart, ICT-Manager

Zelfredzaamheid van cliënten verder vergroten is door de inzet van WIZportaal nu mogelijk voor Sterker sociaal werk. Daarnaast kan Sterker de hulpverleningsprocessen optimaliseren en de professionals op een eenduidige manier laten werken.

Bouke Goedhart werkt als ICT-manager bij Sterker sociaal werk. Hij geeft aan dat WIZportaal voor cliëntbegeleiding van Solviteers een logische keuze was voor Sterker. “Hiermee hebben wij gekozen voor een eenduidige manier van dossieropbouw en voorkomen wij dat elke professional een eigen manier van dossieropbouw hanteert. Onze professionals beschikken hierdoor altijd en overal over een actueel cliëntbeeld en kunnen beter inspelen op de hulpvraag. Ook bevat WIZportaal de benodigde functionaliteiten, zoals een scoringsmethodiek op leefgebieden.”

Zelfredzaamheid cliënten verder vergroten

Sterker sociaal werk kan met WIZportaal cliënten stimuleren in hun eigen mogelijkheden en ondersteuning bieden waar dat nodig is. “Zo kunnen onze cliënten nu zelf 24/7 online toegang krijgen tot hun eigen gegevens en zelf bepaalde acties uitvoeren. Hierdoor wordt de zelfredzaamheid van onze cliënten verder vergroot”.

Volledig laten aansluiten op onze werkprocessen

Bovendien kan WIZportaal flexibel worden ingericht. “Dat WIZportaal volledig configureerbaar is, was voor ons een belangrijke factor. Wij zochten namelijk naar een oplossing die onze werkprocessen optimaal ondersteunt en waarmee wij snel kunnen inspelen op veranderingen. De praktijk is immers voortdurend in beweging.”